Våren

Hej!
Jag förmodar att det inte bara är Jörnsvägen 13 som har skottat snö som fallit och ligger och tynger taken. Men nu värmer ju solen och snön smälter så sakta. Det droppar från taken och man blir glad.
Det har ju inte hänt så mycket eftersom vädret gjort att man helst håller sej inne. Men snöskottning är ju alltid spännande. I måndags när Hampus skulle skotta gården med Gullan för att göra pappan glad när han kom hem från jobbet, blev det lite spännande. Han råkade nämligen köra på elstolpen och klippa elkabeln längst ner vid backen. Det blev svart på Jörnsvägen 13. Pappan fick skynda sej att ringa kraftverket så att strömmen kunde kopplas ihop igen. Det hade blivit kallt om fötterna om strömmen inte kommit tillbaka. Nästa gång Hampus vill ha pizza kan han väl bara säga det. Han behöver väl inte sabba matlagningsmöjligheterna för det (hihi).
I dag har jag, Lisabeth, Angelina och Melina varit och badat i Byske. Vi följde med Urban och hans tre barn. Det var jättehärligt.
I morgon ska jag och Angelina på en föreläsning på medlefors. Det handlar om hästars beteende och foder. Medleforsmaten går inte av för hackor åååå va jag ska äta. Sen på kvällen ska vi på 40 års fest hos Anlo.
Nu ska jag njuta av fredagsmys.
Kram Anette

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som att det blev lite väl spännande med snö skottningen!!!!

Men om man inte övar kan man ju inte heller lära sig! Slår vad om att han aldrig kommer att göra om det... :)

Kan ju bara hålla med om att det är super härligt och att humöret blir på topp av solen som skiner och smälter vår snö.

Intressant med kurs, tyvärr var det inte grannen som lagade maten på medlefors i helgen... men det smakade säkert endå! Hoppas att ni får en tervlig sportlovs vecka.

2010-03-07 @ 21:04:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0